پایان نامه ارشد گروه روانشناسی: بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و هوش هیجانی بر رضایت زناشوئی معلمان |
مقدمه. 7
بیان مساله. 8
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق… 10
اهداف تحقیق… 11
سؤالات تحقیق: 12
فرضیههای تحقیق: 12
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 13
فصل دوم.. 17
مقدمه: 18
رضایت زناشویی… 18
تعریف رضایت زناشویی… 20
نظریه های مربوط به رضایتمندی زناشویی… 21
نظریه های طبقه بندی ازدواج های بادوام. 21
نظریه مدل اجتماعی نای… 22
نظریه چرخه زندگی زناشویی… 23
نظریه عقلانی – هیجانی الیس….. 26
عوامل و مولفه های رضایت زناشویی… 26
درآمد و اشتغال.. 29
عوامل فرهنگی، اجتماعی و تربیتی… 29
شناخت و تفکر. 30
خصوصیات شخصیتی… 31
رابطه جنسی… 31
تعهد و وفاداری… 32
طول ازدواج.. 33
هوش هیجانی : 34
نظریه های هوش….. 35
نظریه هوش اسپیرمن : 36
هوش دو عاملی کتل… 37
نظریه هوش چند گانه. 37
نظریه سه وجهی هوش….. 38
مفهوم هیجان.. 39
هوش عمومی و هوش هیجانی… 39
تاریخچه هوش هیجانی… 40
مفاهیم وتعاریف هوش هیجانی… 41
طبقه بندی هیجان ها 45
محاسن هیجان های مثبت و منفی… 46
هوش هیجانی و مؤلفه های آن.. 48
مهارت های اجتماعی: 50
مدلهای هوش هیجانی… 50
سرسختی روانشناختی… 58
پیشینه عملی تحقیق… 66
فصل سوم.. 72
روش شناسی تحقیق: 73
جامعه آماری : 73
نمونه، حجم نمونه و روش نمونه گیری… 74
ابزار گردآوری اطلاعات… 74
روش اجرا: 79
متغیرهای پژوهش: 79
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها: 80
فصل چهارم.. 81
یافته های تحقیق… 82
الف: داده های توصیفی.. 82
ب: یافته های استنباطی… 86
فصل پنجم… 92
بحث ونتیجه گیری… 93
محدودیت های پژوهش: 100
پیشنهادات پژوهشی: 100
منابع 101
چکیده
هدف این پژوهش، “توصیف و بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سرسختی روانشناختی با رضایت زناشوئی معلمان شهر بردسیر” می باشد. روش پژوهش در پژوهش حاضر توصیفی، از نوع همبستگی می باشد. جامعه مورد پژوهش کلیه معلمان مقطع دبیرستان شهر بردسیر می باشد که تعداد 100 نفر از بین آنها به شیوه تصادفی به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد هوش هیجانی، سرسختی روانشناختی و رضایت زناشوئی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی و آزمون t استفاده شد. نتایج نشان داد که: بین هوش هیجانی و رضایت زناشوئی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. بین سرسختی روانشناختی و رضایت زناشوئی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. و همچنین بین میزان هوش هیجانی معلمان مرد وزن تفاوت وجود دارد اما بین میزان سرسختی روانشناختی و رضایت زناشوئی معلمان مرد وزن تفاوت وجود ندارد. و همچنین هوش هیجانی و سرسختی روانشناختی قدرت تبیین و پیش بینی کنندگی معناداری بر رضایت زناشوئی معلمان مرد و زن داشتند.
مقدمه
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-02] [ 09:28:00 ب.ظ ]
|