پایان نامه ارشد تربیت بدنی گرایش عمومی: رابطه محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت بدنی از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان |
1-1 مقدمه. 2
1-2 بیان مسأله……………………………………………………………………………………………………………………………3
1-3 اهمیت وضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 4
1-4 اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 5
1-5 فرضیه های تحقیق.. 6
1-6 پیشفرض تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..6
1-7 محدوده تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………6
1-8 تعاریف مفهومی متغیرها 7
فصل دوم – مبانی نظری و مرور پیشینه………………………………………………………………………………8
2-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..9
2-2 آموزش و پرورش………………………………………………………………………………………………………………….9
2-3 مدرسه. 12
2-4 فضا و تجهیزات مدرسه. 14
2-5 محیط مدرسه. 15
2-6 ویژگی کالبدی مدارس خلاق. 18
2-7 پیشرفت تحصیلی.. 22
2-8 عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی.. 24
2-9 سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. 25
2-10 تربیتبدنی.. 26
2-11 اهداف تربیتبدنی و ورزش… 27
2-11-1 هدف تكامل جسمانی.. 27
2-11-2 هدف تكامل عصبی عضلانی.. 28
2-11-3 هدف تكامل شناختی.. 28
2-11-4 هدف تكامل عاطفی (احساسی) 28
2-12 محیط ورزشی مدارس… 29
2-13 مرور تحقیق.. 29
2-13-1مرور تحقیقات داخلی.. 29
2-13-2 مرور تحقیقات خارجی.. 33
2-14 جمعبندی پیشینه. 35
فصل سوم -روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………..36
3-1 مقدمه. 37
3-2 روش تحقیق.. 37
3-3 جامعه آماری.. 37
3-4روش،حجم و نحوه گزینش نمونه. 37
3-5 تعاریف عملیاتی متغیرهای تحقیق.. 37
3-6 ابزار گردآوری داده ها 38
3-7 روایی و پایایی پرسشنامهها 39
3-8 روش جمعآوری داده ها 39
3-9 روش تجزیه و تحلیل دادهها 40
فصل چهارم – یافته ها…………………………………………………………………………………………………………. 41
4-1 مقدمه. 42
4-2 آمارتوصیفی: بررسی متغیرهای جمعیت شناختی.. 43
4-3 بررسی متغیرهای تحقیق.. 47
4-4 بررسی مولفههای تحقیق.. 48
4-5 یافتههای تحلیل.. 48
4-5-1 بررسی نرمال بودن داده ها 48
4-6 آزمون فرضیههای پژوهش… 50
4-7 برازش مدل رگرسیونی.. 51
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………..53
5-1-مقدمه. 54
5-2-خلاصه پژوهش… 54
5-3 تفسیرنتایج حاصل از اطلاعات دموگرافیک نمونه پژوهش… 55
5-4 تفسیرنتایج حاصل از آمار توصیفی متغیرهای پژوهش… 56
5-5 یافته های مربوطه فرضیه های پژوهش… 56
5-5-1 یافته های مربوط به فرضیه اول پژوهش: 56
5-5-2 یافته های مربوط به فرضیه دوم پژوهش… 57
5-6 پیشنهادات.. 59
5-6-1 پیشنهادات پژوهشی.. 59
5-6-2 پیشنهادات کاربردی.. 59
5-7 محدودیتهای پژوهش… 60
منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………………..62
منابع داخلی: 62
منابع خارجی.. 66
پیوستها…………………………………………………………………………………………………………………………………….68
پیوست1: پرسشنامه محقق ساخته. 69
پیوست2: پرسشنامه محیط مدرسه جانسونس و استیونس(2007)……………………………………….70
پیوست3: پرسشنامه محیط مدرسه جانسون و استیونس(2007) 71
چکیده انگلیسی.. 72
فهرست جداول
جدول2-1 ارتباط رنگ با روحیات دانشآموزان-وکسلر……………………………………………………….22
جدول3-1 مولفهها وتعداد سوالات پرسشنامه محیط مدرسه…………………………………………….39
جدول4-1 وضعیت سن پاسخدهندگان………………………………………………………………………………..43
جدول4-2 وضعیت جنسیت پاسخدهندگان…………………………………………………………………………44
جدول4-3 میزان تحصیلات پاسخدهندگان…………………………………………………………………………45
جدول4-4 سابقه خدمت پاسخدهندگان…………………………………………………….. …………………….46
جدول4-5 بررسی متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………….47
جدول4-6 بررسی مولفههای متغیر محیط مدرسه…………………………………………………………….48
جدول4-7 بررسی نرمال بودن متغیرها……………………………………………………………………………….49
جدول4-8 بررسی وضعیت نرمال بودن مولفههای محیط مدرسه……………………………………..49
جدول4-9 جدول همبستگی بین مولفههای محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی.. …………50
جدول4-10 خلاصه مدل رگرسیونی………………………………………………………………………………….51
جدول4-11ضرایب بتا و سطح معناداری بین مولفههای محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………………………………………………………………………52
فهرست اشکال
شکل 2-1 نمودار فضای زندگی انسان (گیفورد، 2005)…………………………………………………………………….13
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-02] [ 07:13:00 ب.ظ ]
|