پایان نامه: بررسی مقایسهای سنجش عملکرد مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاههای شهید چمران اهواز و علوم پزشکی جندی شاپور با بهره گرفتن از الگوی تعالی سازمانی (EFQM) |
سازمانی (EFQM)
هدف از پژوهش حاضر، سنجش عملكرد مدیریت فناوری اطلاعات در كتابخانههای دانشگاههای شهید چمران و علوم پزشكی جندیشاپور، و مقایسه عملكرد مدیریت فناوری اطلاعات در كتابخانههای این دو دانشگاه با یكدیگر و نیز ارزیابی كاربرد الگوی تعالی سازمانی در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات در كتابخانههای دانشگاهی است تا از این رهگذر بتوان كیفیت خدمات این حوزه را در كتابخانههای مورد پژوهش بررسی، و نقاط قوت و زمینه های نیازمند بهبود آنها را شناسایی كرد. روش بهكار گرفته شده در این پژوهش پیمایشی است. جامعه پژوهش عبارت است از كلیه مدیران و دستاندركاران فناوری اطلاعات در كتابخانههای دانشگاههای شهید چمران و علوم پزشكی جندیشاپور. الگوی مورد استفاده در این پژوهش، الگوی بنیاد اروپایی مدیریت كیفیت (EFQM) یا تعالی سازمانی است. این الگو در قالب پرسشنامهای اجرا شد كه بهمنظور همین تحقیق ساخته شد و شامل 62 خرده معیار بود كه هماهنگ با 9 معیار الگوی تعالی سازمانی، در 9 بخش تنظیم شده بودند. مجموعاً 59 نفر از مدیران سیستمها و كتابدارانی كه به نوعی در ادارهی فناوری اطلاعات در كتابخانههای خود نقش داشتند در این تحقیق شركت كردند. از این تعداد 35 نفر از دانشگاه شهید چمران، و 24 نفر از دانشگاه علوم پزشكی جندیشاپور بودند. همچنین، پیش از اجرای پرسشنامه یک كارگاه نیز بهمنظور آموزش نحوه پاسخدهی به پرسشنامه برای هریک از این گروهها برگزار شد. در پایان كارگاه از شركتكنندگان خواسته میشد كه بر اساس تعلیمات، پرسشنامه را نمرهگذاری كنند. نتایج این بررسی نشان دهنده عملكردی پایینتر از میانگین مورد انتظار بود. به این معنی كه، جمع نمرهی كسب شده برابر با 778/403 بود كه از این مقدار، 275/178 امتیاز متعلق به “توانمندسازها”، و 503/224 امتیاز متعلق به “نتایج” بود. بیشترین نمره مربوط به معیار «نتایج مشتریان» بود و دو معیار «نتایج كاركنان» و «نتایج جامعه» دارای امتیاز كمتری بودند. در كل، كتابخانههای دانشگاه جندیشاپور با كسب نمرهی بیشتر، عملكرد بهتری در مدیریت فناوری اطلاعات از خود نشان دادند. انجام آزمون تی مستقل بیانگر این بود كه تنها معیاری كه بین دو دانشگاه اختلاف معنا داری نشان داد، بخش عملكردی «نتایج جامعه» بود. سایر معیارها بین دو دانشگاه هیچ اختلاف معنی داری نشان ندادند. با توجه به نتایج بهدست آمده، پیشنهاد این است كه در خصوص مشاركتهای بین كتابخانهای و نیز بهبود رضایتمندی كاركنان لازم است تلاش بیشتری بشود تا این كتابخانهها بتوانند مدیریت فناوری اطلاعات خود را بهبود بخشند. همچنین، تمامی فرایند این بررسی از ساخت پرسشنامه تا كسب نتایج نشان دهنده قابلیت الگوی تعالی سازمانی و پرسشنامه ساخته شده، برای استفاده در كتابخانهها است. با این وجود، توصیه می شود كه این الگو و پرسشنامه ساخته شده برای این تحقیق در سایر انواع كتابخانهها نیز آزمون شود تا قابلیت كامل آن برای استفاده در كتابخانهها اثبات شود.
عنوان شماره صفحه
چکیدهی فارسی ………………………………………………………………………………………………………………………. | الف | ||
پیشگفتار ………………………………………………………………………………………………………………………………….. | ب | ||
فهرست مندرجات ……………………………………………………………………………………………………………………. | ه | ||
فهرست مطالب ……………………………………………………………………………………………………………. | ه | ||
فهرست جداول ……………………………………………………………………………………………………………. | ط | ||
فهرست نمودارها …………………………………………………………………………………………………………. | ک | ||
فهرست شکلها ………………………………………………………………………………………………………….. ک
فهرست مطالب
|
|||
فصل اول: کلیات پژوهش ………………………………………………………………………………………………………….. | 1 | ||
1-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | 2 | ||
1-2- بیان مسأله ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | 5 | ||
1-3- ضرورت پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………. | 6 | ||
1-4- اهداف پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………… | 8 | ||
1-5- سؤالهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………… | 8 | ||
1-6- تعاریف عملیاتی …………………………………………………………………………………………………………………………………. | 9 | ||
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینهی پژوهش ………………………………………………………………… | 11 | ||
2-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | 12 | ||
2-2- گسترهی مفهومی کیفیت ………………………………………………………………………………………………………………….. | 14 | ||
2-2-1- بر تعاریف کیفیت ………………………………………………………………………………………………………… | 14 | ||
2-3- زمینه پیدایش و گسترش مطالعات مدیریت کیفیت ……………………………………………………………………. | 18 | ||
2-3-1- مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) ……………………………………………………………………………………………. | 19 | ||
2-4- سنجش عملکرد و مدیریت کیفیت فراگیر ……………………………………………………………………………………….. | 21 | ||
2-5- استفاده از الگوهای مدیریت کیفیت بهمنظور سنجش عملکرد …………………………………………………………. | 24 | ||
2-5-1- جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج (MBNQA) …………………………………………………………………… | 24 | ||
2-5-2- شش سیگما (Six Sigma) …………………………………………………………………………………………………… | 25 | ||
2-5-3- کارت امتیازی متوازن (BSC) …………………………………………………….. ………………………………………… | 29 | ||
2-5-4- الگوی “بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت” (EFQM) یا تعالی سازمانی …………………………………… | 31 |
3-4-1-2-3- نحوه محاسبه امتیاز کلِ معیارهای الگوی تعالی سازمانی ……………………. | 77 | ||||||
3-4-1-3- سنجش روایی و پایایی پرسشنامه ……………………………………………………………………………………….. | 77 | ||||||
3-4-1-3-1- روایی پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………….. | 77 | ||||||
3-4-1-3-2- پایایی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………. | 78 | ||||||
3-4-2- کارگاه ………………………………………………………………………………………………………………………………………… | 78 | ||||||
3-5- روش تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………………………………………………………. | 79 | ||||||
3-5-1- نرم افزارهای مورد استفاده ……………………………………………………………………………………………………….. | 79 | ||||||
3-5-2- روشهای آماری بهکار گرفته شده …………………………………………………………………………………………… | 80 | ||||||
3-6- مشکلات پژوهش و راهکارهای اتخاذ شده برای غلبه بر آنها …………………………………………………………… | 80 | ||||||
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش ………………………………………………………………………… | 83 | ||||||
4-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | 84 | ||||||
4-2- ویژگیهای کلی جامعه پژوهش ………………………………………………………………………………………………………….. | 84 | ||||||
4-3- بررسی سؤالهای پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………… | 88 | ||||||
4-3-1- سؤال اول پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………….. | 89 | ||||||
4-3-2- سؤال دوم پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………….. | 89 | ||||||
4-3-3- سؤال سوم پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………… | 89 | ||||||
4-3-1-1- رهبری ………………………………………………………………………………………………………………………. | 90 | ||||||
4-3-1-2- خط مشی و استراتژی ……………………………………………………………………………………………….. | 91 | ||||||
4-3-1-3- كاركنان ……………………………………………………………………………………………………………………… | 93 | ||||||
4-3-1-4- مشاركتها و منابع …………………………………………………………………………………………………….. | 94 | ||||||
4-3-1-5- فرایندها …………………………………………………………………………………………………………………….. | 95 | ||||||
4-3-1-6- نتایج مشتریان …………………………………………………………………………………………………………… | 100 | ||||||
4-3-1-7- نتایج كاركنان ……………………………………………………………………………………………………………. | 102 | ||||||
4-3-1-8- نتایج جامعه ……………………………………………………………………………………………………………….. | 104 | ||||||
4-3-1-9- نتایج كلیدی عملكرد …………………………………………………………………………………………………. | 105 | ||||||
4-3-4- سؤال چهارم پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………… | 116 | ||||||
4-3-5- سؤال پنجم پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………….. | 120 | ||||||
فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادهای پژوهش …………………………………………………………… | 122 | ||||
5-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | 123 | ||||
5-2- بحث و نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………….. | 124 | ||||
5-2-1- وضعیت موجود و مطلوب مدیریت فناوری اطلاعات در جامعه پژوهش ………………………………. | 125 | ||||
5-2-1-1- وضعیت موجود و مطلوب مدیریت فناوری اطلاعات از دیدگاه عوامل توانمندساز در جامعه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………. | 125
126 |
||||
5-2-2-2- وضعیت موجود و مطلوب مدیریت فناوری اطلاعات از دیدگاه عوامل نتایج در جامعه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………. |
134 |
||||
5-2-2- ارزیابی کاربرد الگوی تعالی سازمانی در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاهی ………………………………………………………………………………………………………………………………….
5-3- پیشنهادهای پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………….. |
142
142
143 |
||||
5-4- پیشنهادهایی برای انجام پژوهشهای آینده ………………………………………………………………………………………. | 146 | ||||
فهرست منابع …………………………………………………………………………………………………………………………….. | 147 | ||||
منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. | 148 | ||||
منابع انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………………………….. | 151 | ||||
پیوست شماره 1: پرسشنامه پژوهش ………………………………………………………………………………………………………….. | 154 | ||||
چکیده به زبان انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………. | 162 | ||||
فهرست جداول |
|||||
جدول شماره 3-1: معیارهای اصلی پرسشنامه و تعداد زیر معیارهای تخصیص یافته به هریک از آنها ……….. | 66 | ||||
جدول شماره 3-2: نحوه تخصیص امتیازها در پرسشنامه …………………………………………………………………………….. | 67 | ||||
جدول شماره 3-3: نحوه محاسبه امتیاز معیار رهبری ……………………………………………………………………………………… | 69 | ||||
جدول شماره 3-4: نحوه محاسبه امتیاز معیار خط مشی و استراتژی ……………………………………………………………… | 69 | ||||
جدول شماره 3-5: نحوه محاسبه امتیاز معیار کارکنان ……………………………………………………………………………………. | 70 | ||||
جدول شماره 3-6: نحوه محاسبه امتیاز معیار شراکتها و منابع ……………………………………………………………………… | 71 | ||||
جدول شماره 3-7: نحوه محاسبه امتیاز معیار فرایندها …………………………………………………………………………………… | 71 | ||||
جدول شماره 3-8: نحوه محاسبه امتیاز معیار نتایج مشتریان …………………………………………………………………………. | 73 | ||||
جدول شماره 3-9: نحوه محاسبه امتیاز معیار کارکنان ……………………………………………………………………………………. | 74 | ||||
جدول شماره 3-10: نحوه محاسبه امتیاز معیار نتایج جامعه …………………………………………………………………………… | 75 | ||||
جدول شماره 3-11: نحوه محاسبه امتیاز معیار نتایج کلیدی عملکرد …………………………………………………………….. | 76 | ||||
جدول شماره 4-1: دانشگاه محل خدمت پاسخگویان به پرسشنامه …………………………………………………………………. | 85 | ||||
جدول شماره 4-2: توزیع سن پاسخگویان به پرسشنامه ………………………………………………………………………………….. | 86 | ||||
جدول شماره 4-3: توزیع سطح تحصیلی پاسخگویان به پرسشنامه ………………………………………………………………… | 87 | ||||
جدول شماره 4-4: رشته تحصیلی پاسخگویان به پرسشنامه ……………………………………………………………………….. | 87 | ||||
جدول شماره 4-5: سابقه کار پاسخگویان به پرسشنامه ……………………………………………………………………………….. | 88 | ||||
جدول شماره 4-6: خرده معیارهای رهبری و امتیاز میانگین آنها …………………………………………………………………. | 90 | ||||
جدول شماره 4-7: خرده معیارهای خط مشی و استراتژی و امتیاز میانگین آنها …………………………………………. | 92 | ||||
جدول شماره 4-8: خرده معیارهای کارکنان و امتیاز میانگین آنها ………………………………………………………………. | 93 | ||||
جدول شماره 4-9: خرده معیارهای مشارکتها و منابع و امتیاز میانگین آنها ………………………………………………. | 95 | ||||
جدول شماره 4-10: خرده معیارهای فرایندها و امتیاز میانگین آنها …………………………………………………………….. | 96 | ||||
جدول شماره 4-11: امتیاز کلِ معیارهای توانمندساز از وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های مورد بررسی ……………………………………………………………………………………………….. | 97
98 |
||||
جدول شماره 4-12: امتیاز کلِ معیارهای توانمندساز از وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاه شهید چمران……………………………………………………………………………….. | 98
99 |
||||
جدول شماره 4-13: امتیاز کلِ معیارهای توانمندساز از وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور ……………………………………………………………. |
100 |
||||
جدول شماره 4-14: خرده معیارهای نتایج مشتریان و امتیاز میانگین آنها …………………………………………………… | 101 | ||||
جدول شماره 4-15: خرده معیارهای نتایج کارکنان و امتیاز میانگین آنها ……………………………………………………. | 103 | ||||
جدول شماره 4-16: خرده معیارهای نتایج جامعه و امتیاز میانگین آنها ………………………………………………………. | 104 | ||||
جدول شماره 4-17: خرده معیارهای دستاوردهای کلیدی عملکرد و امتیاز میانگین آنها ……………………………. | 106 | ||||
جدول شماره 4-18: خرده معیارهای شاخص های کلیدی عملکرد و امتیاز میانگین آنها ……………………………… | 107 | ||||
جدول شماره 4-19: امتیازِ کلِ معیارهای نتایج از وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های مورد بررسی……………………………………………………………………………………………………………………… | 108
109 |
||||
جدول شماره 4-20: امتیازِ کلِ معیارهای نتایج از وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاه شهید چمران …………………………………………………………………………………………….. |
110 |
||||
جدول شماره 4-21: امتیازِ کلِ معیارهای نتایج از وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور…………………………………………………………………………………… |
110 |
||||
جدول شماره 4-22: امتیازِ کلِ وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های هر دو دانشگاه ……. | 111 | ||||
جدول شماره 4-23: امتیازِ کلِ وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاه شهید چمران …………………………………………………………………………………………………………………….. |
113 |
||||
جدول شماره 4-24: امتیازِ کلِ وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور ……………………………………………………………………………………………………… |
114 |
||||
جدول شماره 4-25: نتایج آزمون تی در جامعه مورد بررسی ………………………………………………………………………. | 118 | ||||
جدول شماره 4-26: مقایسه معیارهای الگوی تعالی سازمانی در مورد وضعیت مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاههای شهید چمران و علوم پزشکی جندیشاپور ……………………………………………………… |
119
|
||||
فهرست نمودارها |
|||||
نمودار شماره 4-1: وضعیت موجود و مطلوب مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های مورد بررسی ………….. | 112 | ||||
نمودار شماره 4-2: وضعیت موجود و مطلوب مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاه شهید چمران ……………………………………………………………………………………………………………………………. | 113
113 |
||||
نمودار شماره 4-3: وضعیت موجود و مطلوب مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی
جندیشاپور…………………………………………………………………………………………………………………………….. 115 |
|||||
فهرست شکلها |
|||||
شکل شماره 2-1: چرخهی شش سیگما …………………………………………………………………………………………………………… | 27 | ||||
شکل شماره 2-2: معیارهای نُهگانهی الگوی تعالی سازمانی و امتیاز آنها ……………………………………………………… | 42 | ||||
شکل شماره 4-1: امتیازهای کسب شدهی جامعه مورد بررسی از معیارهای الگوی تعالی سازمانی …………… | 120 | ||||
شکل شماره 5-1: تأثیر پذیری مدیریت فناوری اطلاعات از مؤلفه های مشتریان و تغییرات …………………………… | 125 |
1-1- مقدمه
مدیریت، بهعنوان مرکز ثقل و بنیاد فعالیتهای سازمانها به حساب می آید و چالشهای فراروی مدیران و شیوه های مقابله با آنها از اساسیترین وظایف این حوزه تلقی می شود. همانطور که مدیریت مدبرانه، هوشمندانه و علمی می تواند تأثیر شگرفی بر ارتقاءِ وضعیت یک سازمان بگذارد، فقر ناشی از اقدامات شتابزده، خالی از اندیشه و غیر علمی، در این حیطه، قادر است هر سازمانی را به ورطهی نابودی نزدیک گرداند.
بدون شک، تصمیم گیری یکی از وظایف اصلی مدیریت است، لیکن با توجه به اینکه تصمیم گیری بدون وجود اطلاعات و برقراری ارتباطات لازم میسر نیست، پایه اجرایی چنین وظیفه ای، فراهم آوردن اطلاعات لازم برای مدیریت است. مدیران سازمانهایی که اطلاعات اندکی در اختیار دارند، مجبورند که به طور ناگهانی یا در تاریکی تصمیم گیری کنند که بالطبع خسارات ناشی از اینگونه تصمیم گیری ها، جبران ناپذیر است.
در مقابل این وضعیت، میزان تأثیر مثبتِ تصمیمهای راهبردی صحیح و بهموقع، بر کسی پوشیده نیست. اما نکتهی درخور توجه این است که در دست داشتن اطلاعات بهموقع، صحیح، مناسب و برقراری ارتباطات در کلیه سطوح مدیریت، خود نیازمند بهره گیری از فناوریهای اطلاعاتی[1] است تا با اتکاء به آن، تصمیمگیری، برنامه ریزی و کنترل وظایف اجرایی برای مدیر، تسهیل شود. بدون شک، “سازمانهایی که در آنها پیاده سازی و استفاده از فناوری اطلاعات با موفقیت همراه باشد، با دستاوردهای عملکردی قابل توجهی روبرو خواهند بود” (ناخدا و حری، 1384، ص. 57). با توجه به خصیصههای فناوری اطلاعات، مدیریت این فناوریها بهعنوان بخش جدیدی در دیدگاه های مدیریت مطرح شده است که میبایست به ملزومات به کارگیری، عملکرد و محیط اجرایی آنها ضمن بررسی ابعاد، منابع اطلاعاتی و کاربردشان توجه داشت.
همانطور که فرج پهلو (1992، ص. 46) نیز بیان میدارد، بقای ملتهای امروزی، به کسب اطلاعات و بهره گیری از فناوریهای پیشرفتهای وابسته است که در جهان امروز نقش مسلطی را در چرخهی زندگی روزانه ممالک پیشرفته ایفا مینمایند. البته، پیادهسازی و بهره گیری از فناوریهای اطلاعاتی که همواره درحال تغییر و تحولاند، نیازمند مدیریتی است که علاوه بر داشتن دانش لازم و کافی از فناوریهای اطلاعاتی مورد نیاز سازمان، قادر به همگامی با رشد فزاینده و تغییرات دنیای فناوریهای اطلاعات باشد که البته اطمینان از حصولِ این امر، مستلزم سنجش عملکرد به منظور ایجاد زمینه مساعد برای رشد و پویایی سازمان است.
سنجش عملکرد[2] که بخش مهمی از مدیریت مطلوب است، در تعیین اهداف و اولویتها به مدیران کمک، و هدایت و نظارت بر فعالیتهای سازمان را تسهیل مینماید. البته بدیهی است که ارائه صرف آمار و ارقامی که حاصل مطالعات سنجش عملکرد میباشند، تصویرِ تمام نمایی از چگونگی عملکرد ارائه نمی کند و بهره گیری از شاخص هایی که بتوان کیفیت ارائه خدمات را بهواسطه آنها مورد سنجش قرار داد، از اهمیت زیادی برخوردار است (ابوت[3]، 1377، ص. 2).
تاكنون پیشرفتهای قابل توجهی در روشها و فنون سنجش كیفیت در عرصه مدیریت به عمل آمده است. در مؤسساتِ خدماتی، ازجمله در كتابخانهها، بهكارگیری این فنون و ابزار اخیراً آغاز شده است. این درحالی است كه از یكسو هر كتابخانه بهعنوان یک سازمان، لازم است که با بهره گیری از روشها و فنون مناسب و مطلوب مدیریت به طور مستمر بر مطلوبیت خدمات خود بیافزاید تا رضایت مراجعین هرچه بیشتر فراهم شود، و از سوی دیگر، لازم است که به طور مستمر، نسبت به خدمات عرضه شده و روشهای صحیح مدیریتی برای ساماندهی و عرضه این خدمات در كتابخانه ارزیابی صحیحی در دست باشد و از آن اطمینان حاصل شود. آنچه که بر اهمیت این امر میافزاید، پیادهسازی و بهره گیری از فناوریهای اطلاعاتی در کتابخانه های دانشگاهی است که دهه 1960 را میتوان آغاز ورود آنها به این کتابخانه ها دانست (ناخدا و حری، 1384، ص. 60).
در ایران نیز، باتوجه به پیشرفتهای نسبی حاصل در ابعاد فناورانه، و ضرورت بهینهسازی و اقتصادی نمودن هرچه بیشتر خدمات، اكنون زمان آن رسیده است كه به موضوع كیفیت در مدیریت فناوری اطلاعات كتابخانهها و خدمات آن توجه بیشتری به عمل آید. از اینرو، لازم است كیفیت عملكرد مدیریت فناوری اطلاعات كتابخانه به طور مستمر سنجیده شود و زیر نظارت باشد.
[1] Information Technology
[2] Performance Measurement
[3] Abbott
ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است
متن کامل را می توانید دانلود نمائید
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-10-01] [ 11:12:00 ب.ظ ]
|