پایان نامه آماده کارشناسی ارشد – قسمت 20 – 8 |
“
ادراک خود به عنوان دانشی که فرد از خود دارد یا افکار مربوط به خود تعریفشده است (Wigfield & Karpathian 1991,؛ به نقل از Mc coach &,Siegle, 200
مفهوم یا ادراک خود را میتوان تجسمی شناختی از خود و هویت شخصی دانست که اینها دارای عناصر عاطفی و ارزشی ازجمله حرمت خود نیز میباشند. این ادراکها و افکار مربوط به خود از طریق تجاربی که فرد با محیط دارد شکل میگیرند.
دانشآموزانی که از ادراک خود تحصیلی بالایی برخوردارند و به مهارتهایشان اطمینان دارند احتمال بیشتری دارد که در فعالیتهای مختلف درگیر شوند (Wigfield & Karpathian 1991,؛ به نقل از Mc coach &,Siegle 2003).
ادراکهای دانش آموزان درباره مهارتهایشان، تعیینکننده نوع فعالیتهای انتخابی آن ها، میزان چالش در این فعالیتها و پافشاریشان در حین درگیری با این فعالیّت هاست (Wigfield & Karpathian 1991,؛ به نقل از Mc coach & ,Siegle 2003).
مفهوم خود شامل باورهای کلی خود ارزشی است. این باورها مرتبط با شایستگی تحصیلی ادراکشده است. مفهوم خود تحصیلی یک سازه چندبعدی است و مستلزم مقایسه های درونی و بیرونی است. در اینارتباط، دانش آموزان عملکرد خود را با همکلاسیهایشان مقایسه میکنند (یک مقایسه بیرونی) یا اینکه عملکرد خود را در یک حوزه با سایر عملکردهایشان مقایسه میکنند (, ۲۰۰۳ Siegle & Mc coach).
۱-۲-۵-۶-۴- ارزشگذاری هدف[۹۷]
ارزشهای تحصیلی به میزان علاقهمندی فراگیران به تکالیف، اهمیت یادگیری تکالیف و مفید بودن بالقوه تکالیف ازنظر فراگیر اشاره میکند (Wigfield &,Karpathian 1991؛ به نقل از Mc coach &,Siegle 2003).
ارزش قائل شدن برای یادگیری و باور به اینکه تکلیف یادگیری بااهمیت است، انگیزش و جهتگزینی تحصیلی را بهبود میبخشد. این مؤلفه با استدلالهای دانش آموزان برای انجام تکالیف سروکار دارد. هدفهای دانش آموزان و ارزش مربوط به پیشرفت تحصیلی، خود نظم دهی و انگیزش آن ها را تحت تأثیر قرار میدهد، زیرا هدفها، روشهای نزدیک شدن، درگیر شدن و پاسخ دادن کودکان به تکالیف پیشرفت را تحت تأثیر قرار میدهد (, ۲۰۰۳ Siegle & Mc coach).
۲-۱-۵-۶-۵- انگیزش / خود نظم دهی[۹۸]
فراگیران هر چه قدر هم که ازلحاظ شناختی و راهبردهای یادگیری برای یادگیری موضوعی آمادگی داشته باشند؛ بازهم لازم است که این توانش ها و راهبردها را با انگیزش ترکیب کنند تا این توانش ها و راهبرها بتوانند مفید واقع شوند. یادگیرندگان باانگیزه کارها را بهخوبی انجام میدهند و از چگونگی مقابله با
-
- athoritattive ↑
-
- authoritarian ↑
-
- permissiveness ↑
-
- attitude ↑
-
- Academic Motivation Scale ↑
-
- Connor-Davidson Resilience Scale ↑
-
- The School Attitude Assessment Survey–Revised ↑
-
- Pintrich & Schunk ↑
-
- Behavioral ↑
-
- Humanistic ↑
-
- cognitive ↑
-
- Social-cultural ↑
-
- Maslow ↑
-
- Skiner ↑
-
- Deci ↑
-
- Weiner ↑
-
- Graham ↑
-
- Lave ↑
-
- Wenger ↑
-
- Self-determination ↑
-
- Intrinsic Motivation ↑
-
- Extrinsic Motivation ↑
-
- School climate ↑
-
- Civility ↑
-
- Internal working models ↑
-
- Ainsworth ↑
-
- Final fictionalism ↑
-
- Vaihinger ↑
-
- Rudolf Driekurs ↑
-
- Encouragement ↑
-
- Discouragement ↑
-
- Triadic reciprocality ↑
-
- Interacting deter minant ↑
-
- Learned helplessness ↑
-
- Explanatory style ↑
-
- Attribution style ↑
-
- Man,s serch for meaning ↑
-
- Logotherapy ↑
-
- Life,s tranitorriness ↑
-
- Popular resiliency ↑
-
- Real resiliency ↑
-
- Inoclated resiliency ↑
-
- Robert Sears ↑
-
- Eleanor Maccoby ↑
-
- Harrold Levin ↑
-
- Child Discipihnary Techniques ↑
-
- Love-oriented ↑
-
- Obgect- oriented ↑
-
- Martin Hoffman ↑
-
- Induction ↑
-
- Other-oriented induction ↑
-
- Baldwin ↑
-
- Symonds ↑
-
- demanding ↑
-
- accepting ↑
-
- Mood ↑
-
- Child temperament ↑
-
- Difficult temperament ↑
-
- Easy-going temperament ↑
-
- Chltural differnces ↑
-
- Warmth ↑
-
- Parental demandingness ↑
-
- Affective ↑
-
- Behavioral ↑
-
- Valence ↑
-
- Multiplexity ↑
-
- Straight experience ↑
-
- Mere expoure ↑
-
- Ciassical condioning ↑
-
- Learning by observation ↑
-
- Social comparison ↑
-
- Concepting ↑
-
- Information ↑
-
- Learning models ↑
-
- Cognitive models ↑
-
- Balance ↑
-
- Congruity ↑
-
- Social judgement ↑
-
- Cognitive consistency ↑
-
- Functional ↑
-
- Hovland ↑
-
- Approach-avoidance ↑
-
- Latitde of acceptance ↑
-
- Rejection ↑
-
- Noncommitment ↑
-
- Instrumental ↑
-
- Adjuctive ↑
-
- Profitable ↑
-
- Ego-defensive ↑
-
- Externalizing ↑
-
- Knowledge ↑
-
- Object-appraisal ↑
-
- Value expression ↑
-
- Attitudes toward school (ATS) ↑
-
- Attitude toward teachers and classes (ATT) ↑
-
- Academic self-percepions (ASP) ↑
-
- Goal valuation (Goals) ↑
“
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1401-09-20] [ 05:08:00 ق.ظ ]
|