فصل دوّم:

 

تعاریف

7 2-1

 

ادبیات تطبیقی

 

7 2-2

 

ادبیات داستانی

 

8 2-2-1

 

داستان و واقعیت

 

9 2-2-2

 

واقعیّت چیست؟

 

10 2-3

 

رمان و انواع آن

 

11 2-3-1

 

رمان تاریخی و زندگینامۀ داستانی

 

14 2-3-2

 

شخصیّت های واقعی و شخصیّت های داستانی و تفاوت آن ها

 

16 2-4

 

روایت

 

17 2-4-1

 

روایت شناسی

 

18 2-4-2

 

تفاوت روایت تاریخی و روایت داستانی از حیث (زاویه دید، کانون و دیگر عناصر داستانی)

 

 

18 فصل سوّم:

 

نکاتی دربارۀ کرامت و علل پیدایش آن

21 3-1

 

کرامت

 

21 3-1-1

 

اثبات کرامت اولیا و جواز آن ها

 

22 3-1-2

 

عوامل مؤثر در شکل گیری کرامت

 

23 3-2

 

علل توسل صوفیّه به حکایت پردازی

 

23 فصل چهارم:

 

کلیاتی درباب تعالیم شمس و سیمای او در مقالات

25 4-1

 

شمس و علل ابهام شخصیّت وی

 

25 4-2

 

شمس در غزلیات شمس

 

26 4-3

 

ویژگی تعالیم بنیادین شمس

 

30 4-4

 

استادان شمس

 

30 4-5

 

روایات کهن درباره چگونگی آشنای مولانا و شمس

 

31 فصل پنجم:

 

شمس و خانواده مولانا از منظر تاریخ

33 5-1

 

دلایل عدم استناد به منابع روایی کهن

 

33 5-1-1

 

رساله سپهسالار

 

34

 

5-1-2

 

مثنوی ولدی

 

36 5-1-3

 

مناقب العارفین

 

39 5-2

 

مقالات شمس

 

44 5-3

 

آثارمولوی (غزلیات شمس، فیه ما فیه و مثنوی)

 

46 5-4

پایان نامه

 

 

آثار تحقیقی:

 

47 5-4-1

 

«شمس تبریزی» از محمد علی موحد

 

48 5-4-2

 

«عشق نوازی های مولانا» از جلال ستاری

 

50 5-4-3

 

«خط سوم»  ناصر الدین صاحب الزمانی

 

52 5-4-4

 

«تجلّی زن در آثار مولانا» از زلیخا ثقفی

 

52 5-4-5

 

«سرّنی» از عبدالحسین زرین کوب

 

53 5-4-6

 

«مکتب  شمس» از ابولقاسم انجوی شیرازی

 

54 5-4-7

 

«شکوه شمس» از آن ماری شیمل

 

54 5-5

 

زندگینامه داستانی:

 

55 5-5-1

 

«پلّه پلّه تا ملاقات خدا» از زرین کوب

 

55 5-6

 

نقاط مبهم در روابط میان شمس و خانواده مولانا در منابع تاریخی، تحقیقی و معاصر

 

57 5-6-1

 

در باب کیمیا خاتون و نسبتش با مولانا و شمس.

 

57 5-6-2

 

نسب کراخاتون و نسبتش با مولانا و کیمیا خاتون.

 

60 5-6-3

 

محّل دیدار شمس و  مولانا.

 

62 5-6-4

 

مرگ شمس و شایعات موجود در این باره.

 

63 5-6-5

 

علّت مرگ کیمیا خاتون.

 

66 فصل ششم:

 

خلاصۀ داستان و شخصیّت های داستان «دختر مولانا»

69 6-1

 

معرفی شخصیّت ها

 

70 6-2

 

چگونگی شخصیّت پردازی

 

71 6-3

 

نگاه موفروی

 

72 6-4

 

ویژگی روایی(زاویه دید، کانون و …)

 

 

73 فصل هفتم:

 

خلاصۀ داستان و شخصیّت های داستان «کیمیا خاتون »

74 7-1

 

معرفی شخصیّت ها

 

75 7-2

 

چگونگی شخصیّت پردازی

 

76 7-3

 

نگاه سعیده قدس

 

77 7-4

 

ویژگی روایی(زاویه دید، کانون و…)

 

77

 

7-5

 

مباحث روانی که خانم قدس در پرداخت شخصیّت ها از آن ها بهره جسته است

 

79 فصل هشتم:

 

بررسی نوسان روایت و مضمون در دو رمان تاریخی «دختر مولانا» و«کیمیا خاتون»

81 8-1

 

نوسان روایت های داستانی دربارۀ شمس در «کیمیا خاتون»

 

81 8-2

 

نکات به دست آمده از «کیمیا خاتون» از منظر روانکاوی و با توجّه به محور واقعیّت و خیال

 

94 8-3

 

نشانه هایی در «دختر مولانا » که دال بر هژمونی معنوی شمس بر کیمیا است

 

95 8-4

 

نشانه های ضعف جسمی شمس از نگاه موفروی

 

96 8-5

 

بررسی روایت شمس و کیمیا خاتون در دختر مولانا از حیث مضمون و بیان تفاوت ها:

 

97 نتیجه گیری

 

100 کتابنامه

 

102

 مقدمه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...