1392

2 بیان مسأله

 

3 اهمیت و ضرورت مسأله

 

5 اهداف پژوهش

 

7 فرضیه ­ها

 

8 تعاریف واژه ­ها و اصطلاحات

 

                           فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق                           مبانی نظری پژوهش

 

12 مدارس هوشمند

 

14 تاریخچه مدارس هوشمند

 

14 تعریف مدارس هوشمند

 

17 نقش فناوری­های نوین در هوشمندسازی مدارس

 

20 مدل مفهومی مدارس هوشمند

 

21 محیط یاددهی و یادگیری متنی بر محتوای چندرسانه­ای

 

22 زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات

 

23 مدیریت مدرسه توسط سیستم­های یکپارچه رایانه­ای

 

24 برخورداری از معلمان آموزش دیده در حوزه فناوری اطلاعات

 

25 ارتباط یکپارچه رایانه­ای با مدارس دیگر

 

26 پیشرفت تحصیلی

 

27 عوامل مؤثر در پیشرفت

 

27 هوش

 

27 علایق و عوامل مربوط به دانش ­آموز

 

27 انگیزه

 

28 خانواده و محیط خانواده

 

29 برنامه ­ریزی

 

30 عوامل مربوط به مدرسه و معلم

 

30 ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

 

31 اندازه ­گیری پیشرفت تحصیلی

 

32 مفهوم انگیزش

 

33 دیدگاه ­های مطرح شده در مورد انگیزش

 

35 دیدگاه رفتاری

 

36 دیدگاه انسان­گرایی

 

36 دیدگاه شناختی

 

38 مفهوم انگیزش پیشرفت

 

39 گرایش­های انگیزش دی­سی

 

42 انگیزش تسلط

 

44 رابطه میان نیاز به پیشرفت و عملکرد آن

 

45 پایداری در انجام تکالیف

 

46 خطرجویی

 

46 تکمیل تکالیف ناتمام

 

47 تفاوت­های جنسیتی در انگیزش پیشرفت

 

47 انگیزش پیشرفت خود مختار در مقابل اجتماعی

 

48 انگیزش پیشرفت و سازندگی اجتماعی

 

48 خود اثربخشی و انگیزش پیشرفت

 

48 نظریه اسناد و انگیزش پیشرفت

 

49 اضطراب

 

50 اضطراب و یادگیری

 

51 اضطراب رایانه

 

52 بر تحقیقات انجام شده

 

57 نقد و ارزیابی

 

61 فصل سوم: روش تحقیق روش تحقیق

 

63 جامعه آماری

 

63 حجم نمونه و روش نمونه گیری

 

64 ابزار جمع­آوری داده ­ها

 

64 پرسشنامه انگیزش پیشرفت

 

65 پرسشنامه اضطراب رایانه­ای

پایان نامه

 

 

66 روایی و پایایی

 

67 روش جمع­آوری داده ­ها

 

68 روش تجزیه و تحلیل داده ­ها

 

69 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ­ها توصیف داده ­ها

 

71 داده ­های مربوط به پرسشنامه اضطراب رایانه­ای

 

72 داده ­های مربوط به پرسشنامه انگیزش پیشرفت

 

74 داده ­های مربوط به نمرات پیشرفت تحصیلی

 

75 تجزیه و تحلیل داده ­ها

 

77 جمع­بندی

 

82 فصل پنجم: نتیجه ­گیری و پیشنهادها استنتاج

 

84 بحث و بررسی فرضیه اول پژوهش

 

84 بحث و بررسی فرضیه دوم پژوهش

 

86 سایر نتایج

 

88 محدودیت­های پژوهش

 

89 پیشنهادهای پژوهش

 

90

فهرست جداول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
جدول (2-1)، تفاوت های شخصیتی در انگیزش پیشرفت 41
جدول (4-1) آمار توصیفی پرسشنامه اضطراب رایانه­ای 72
جدول (4-2) توزیع فراوانی نمرات اضطراب رایانه­ای دانش ­آموزان 73
جدول (4-3) آمار توصیفی پرسشنامه انگیزش پیشرفت 74
جدول (4-4) توزیع فراوانی نمرات انگیزش پیشرفت دانش ­آموزان 74
جدول (4-5) آمار توصیفی نمرات پیشرفت تحصیلی دانش ­آموزان 75
جدول (4-6) توزیع فراوانی نمرات پیشرفت تحصیلی دانش ­آموزان 76
جدول (4-7). ضریب همبستگی پیرسون بین اضطراب رایانه­ای و پیشرفت تحصیلی دانش ­آموزان 77
جدول (4-8). ضریب همبستگی بین اضطراب رایانه­ای و انگیزش پیشرفت دانش ­آموزان 76
جدول (4-9). ضریب همبستگی بین انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش ­آموزان 80

فهرست نمودارها

 

 

 

 

 

 

نمودار (4-1) توزیع فراوانی نمرات اضطراب رایانه­ای دانش ­آموزان 73
نمودار (4-2) توزیع فراوانی نمرات انگیزش پیشرفت دانش ­آموزان 75
نموار (4-3) توزیع فراوانی نمرات پیشرفت تحصیلی دانش ­آموزان 76
نمودار (4-4) ضریب همبستگی پیرسون بین اضطراب رایانه­ای و پیشرفت تحصیلی دانش ­آموزان 78
نمودار (4-5) ضریب همبستگی بین اضطراب رایانه­ای و انگیزش پیشرفت دانش ­آموزان 80
نمودار (4-6) ضریب همبستگی بین انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش ­آموزان 81

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی رابطه اضطراب رایانه ای با پیشرفت تحصیلی و انگیزش پیشرفت دانش ­آموزان متوسطه مدارس هوشمند شهرستان بروجن در سال تحصیلی 93-1392 پرداخته است. روش تحقیق در این پژوهش به صورت توصیفی و از نوع همبستگی می­باشد. همچنین جامعه آماری پژوهش کلیه­ دانش آموزان پسر متوسطه مدارس هوشمند به تعداد 1144 نفر بوده که بر این اساس حجم نمونه 287 نفر محاسبه گردید. لازم به ذکر است که برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی خوشه­ای (چند مرحله­ ای) استفاده شده است. ابزار جمع­آوری داده ­ها در این پژوهش پرسشنامه اضطراب رایانه­ای هنسن، پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس و نمرات معدل دانش ­آموزان می­باشد. در تجزیه و تحلیل داده ­ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. یافته­ های پژوهش نشان می­دهد که بین اضطراب رایانه با پیشرفت تحصیلی رابطه معنادار و معکوس با ضریب همبستگی 775/0- وجود دارد. همچنین بین اضطراب رایانه با انگیزش پیشرفت رابطه معنادار و معکوس با ضریب همبستگی 707/0- وجود دارد. بدین معنا که دانش ­آموزانی که از اضطراب رایانه کمتری برخوردارند، از پیشرفت تحصیلی و انگیزش پیشرفت بیشتری برخودارند. بر اساس یافته­ های پژوهش پیشنهاد شده است که کارگاه­های مهارت­ های رایانه­ای برای دانش ­آموزان برگزار شود و واحدهای درسی مهارت­ های رایانه­ای برای دانش ­آموزان تمامی رشته­ها اختصاص داده شود تا بدین طریق مهارت­ های رایانه­ای دانش ­آموزان تقویت شود و نگرش مثبت به رایانه در آن­ها ایجاد شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...