1.1. بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 4

2.1. اهمیت تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………… 6

3.1. اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………… 7

1.3.1. هدف کلی………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 7

2.3.1. اهداف اختصاصی………………………………………………………………………………………………………………………………… 7

4.1. سوال‌ها………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 8

5.1. فرضیه‌ها……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 8

6.1. پیش فرض‌ها…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 8

7.1. تعاریف مفهومی واژه‌ها و اصطلاحات………………………………………………………………………………………………………… 8

8.1. محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………. 10

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

1.2. زیربنای نظری………………………………………………………………………………………………………………………………………. 12

2.2. پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 12

فصل سوم: روش تحقیق

1.3. روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………… 54

2.3. جامعه………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 54

3.3. نمونه آماری و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………….. 54

4.3. تعریف عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………………………………………………. 54

5.3. مقیاس اندازه گیری متغیرها……………………………………………………………………………………………………………………… 54

6.3. جمع آوری داده ها……………………………………………………………………………………………………………………………….. 55

1.6.3. ابزار اندازه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………….. 55

7.3. روش های آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………. 55

فصل چهارم: تحلیل داده‌های تحقیق

1.4. یافته های توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………………… 58

1.1.4. ویژگی های دموگرافیک………………………………………………………………………………………………………………………. 58

2.1.4. متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………. 59

2.4. یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………………….. 59

1.2.4. آزمون فرضیه های صفر………………………………………………………………………………………………………………………. 59

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………………

پایان نامه و مقاله

 70

فهرست منابع و ماخذ

پیوست‌ها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 86

منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 91

چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 96

 

فهرست جدول‌ها

1.4 جدول سن ورزشکاران…………………………………………………………………………………………………………………………… 58

2.4 جدول سابقه تمرینی ورزشکاران………………………………………………………………………………………………………………. 58

3.4 جدول شاخص های آماری متغیرها……………………………………………………………………………………………………………. 59

4.4 جدول مقدار احتمال متغیر خطرپذیری……………………………………………………………………………………………………….. 65

5.4 جدول مقدار احتمال متغیر خطرپذیری……………………………………………………………………………………………………….. 66

6.4 جدول تحلیل واریانس رگرسیون………………………………………………………………………………………………………………. 67

7.4 جدول ضرایب تأثیر……………………………………………………………………………………………………………………………….. 67

8.4 جدول مدل رگرسیون…………………………………………………………………………………………………………………………….. 68

 

فهرست نمودارها

1.4 نمودار مسیر رابطه خود سودمندی با میزان خطر پذیری با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل…………………………………………… 60

2.4 نمودار مسیر رابطه خودسودمندی با میزان عملکرد با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل…………………………………………………. 61

3.4 نمودار مسیر رابطه خطرپذیری روانی با میزان عملکرد با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل…………………………………………….. 62

4.4 نمودار مسیر مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………. 64

چکیده

هدف از این تحقیق بررسی ارتباط علّی بین احساس خودسودمندی، خطرپذیری روانی و اجرای شناگران است. روش این تحقیق علّی – همبستگی بوده و از روش میدانی به وسیله ابزار پرسشنامه جهت گردآوری داده ها استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه بازیکنان بزرگسال شناگران زن (200 نفر) حاضر در مسابقات کشوری سال 1393 می باشد. نمونه آماری شامل 200 نفر از ورزشکاران بزرگسال شناگران زن حاضر در حاضر در مسابقات کشوری سال 1393 که به صورت تمام شمار انتخاب شده اند. ابزار این مقاله پرسشنامه شخصیتی آیزنک شامل 40 سوال بود که ورزشکارن از لحاظ روانی با 4 خرده مقیاس (رفتار مخاطره آمیز، پرخاشگری، هیجان طلبی و اضطراب) مورد بررسی قرار می داد. روایی آن نیز توسط اساتید تربیت بدنی و مربیان شنا تأیید شد. پایایی آن 852/0 تعیین گردید. در این تحقیق ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی که از میانگین و انحراف معیار به منظور خلاصه کردن و طبقه بندی اطلاعات استفاده می گردد. سپس از آزمون معادله ساختاری برای آزمون مدل استفاده خواهد شد. یافته ها نشان داد بین خود سودمندی و میزان خطر پذیری روانی رابطه معناداری وجود دارد. تمامی ابعاد خودسودمندی و نیز کلیه ابعاد میزان خطر پذیری روانی در مدل، نقش معنادار داشتند. در نتیجه می توان گفت احساس خودسودمندی و خطرپذیری برآوردکننده معنی داری برای عملکرد در شرکت کنندگان می باش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...