پایان نامه: طبیعت در شعر قیصر امین پور |
1- 1 – بیان مسأله ………………………………………………………………………………………………………………………………………. 2
1- 2 – سؤالات اصلی ………………………………………………………………………………………………………………………………… 4
1- 3 – پیشینهی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………… 5
1- 4 – حدود پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………… 7
1- 5 – اهداف پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 7
1- 6 – مراحل پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………. 7
فصل دوم
2- چهار چوب مفهومی پژوهش:…………………………………………………………………………………………….. 9
2- 1- وصف برای وصف …………………………………………………………………………………………………………………………… 10
2 – 2 – ذکرعوامل طبیعی برای بیان مسائل عرفانی و معارف معنوی ……………………………………………………………………. 12
2 – 3- ذکرعوامل طبیعی ساخت تصویرهای حماسی ………………………………………………………………………………………….14
2-4- ذکرعوامل طبیعی برای بیان اوضاع اجتماعی……………………………………………………………………………………………..15
2 – 5- نقش عینیّت و ذهنیّت در شعر …………………………………………………………………………………………………………… 16
2 – 6- رابطه عشق، انسان وطبیعت ……………………………………………………………………………………………………………… 18
فصل سوّم
3- زندگی ،آثار و اندیشهی قیصر امین پور ……………………………………………………………………………………………. ….. 21
3 – 1 – زندگی و آثار شاعر ………………………………………………………………………………………………………………………. 22
3 – 2 – اندیشه …………………………………………………………………………………………………………………………………………. 23
3- 3 – قیصر و سبک رمانتیک …………………………………………………………………………………………………………………….. 28
فصل چهارم:
4 – طبیعت در شعر قیصر امینپور ………………………………………………………………………………………………………………… 32
4- 1 – طبیعتگرایی توصیفی …………………………………………………………………………………………………………………….. 32
4 – 1 – 1- توصیف گزارش گونه و روایی ……………………………………………………………………………………………………. 32
4 – 1 – 2 – توصیفات ساده نمادین ………………………………………………………………………………………………………………..35
4 – 1 – 3 – توصیف براساس شخصیتبخشی به عناصر طبیعت (تشخیص) …………………………………………………………… 37
4– 2 – طبیعت گرایی با کارکرد عناصر حماسی …………………………………………………………………………………………….. 38
4- 2 – 1 – پیوند حماسه و تغزل …………………………………………………………………………………………………………………… 39
4- 2- 2 – بازتاب روح حماسی در عناصر زبانی و بلاغی …………………………………………………………………………………. 39
4-2 – 2- 1 – واژگان …………………………………………………………………………………………………………………………………. 41
4- 2 – 2- 2 – ایماژها و تصاویر حسّی …………………………………………………………………………………………………………… 42
4 – 2 –3 – لحن و آهنگ حماسی ……………………………………………………………………………………………………………….. 55
4 – 2 – 3 – 1 – لحن غمگینانه و سوگوارانه …………………………………………………………………………………………………..55
4 – 2 – 3 – 2 – گله و شکایت …………………………………………………………………………………………………………………… 56
4 – 2 – 3 – 3 – صفا و صمیمیت
………………………………………………………………………………………………………………… 56
4 – 2 – 4 – تلفیق حماسه و عرفان ………………………………………………………………………………………………………………… 57
4 – 3 – طبیعت گرایی تألیفی وتأویلی ……………………………………………………………………………………………………………. 61
4 – 3 – 1 – تصویر رمانتیک ……………………………………………………………………………………………………………………….. 63
4 – 3 – 2 – فردیّت در تصویر و کارکرد ایماژها و تصاویر ……………………………………………………………………………… 69
4 – 3 – 3 – تنوّع ایماژها و تصاویر خیالی در طبیعتگرایی تألیفی و تأویلی …………………………………………………………. 73
4 – 3 – 4 – بیان دردهای نگفتنی از راه تأویل نمادین عناصر طبیعی ……………………………………………………………………..78
4 – 4 – طبیعتگرایی شهودی …………………………………………………………………………………………………………………….. 82
4 – 4 – 1 – تقابل عقل وعشق …………………………………………………………………………………………………………………….. 83
4 – 4 – 2 – وحدت عارفانه با هستی ……………………………………………………………………………………………………………. 85
4 – 4 – 3 – تلفیق نگاه شهودی و اجتماعی …………………………………………………………………………………………………… 89
4 – 4 – 4 – تمایزهای زبانی و بلاغی در دوره شهودی ………………………………………………………………………………….. 91
4 – 4 – 4 – 1 – تمایز زبانی ……………………………………………………………………………………………………………………….. 92
4 – 4 – 4 – 2 – ایماژها و صناعات بلاغی ……………………………………………………………………………………………………. 96
4 – 5 – طبیعت و جنبه های سمبلیک آن ………………………………………………………………………………………………………. 102
4 – 6 – عینیّت و ذهنیّت …………………………………………………………………………………………………………………………….. 105
4 – 7 – رابطه عشق، انسان و طبیعت …………………………………………………………………………………………………………… 107
فصل پنجم
5 – نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………………… 115
5 -1 – نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………………. 116
5 – 2 – تحلیل نموداری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 127
5 – 3 – منابع و مآخذ …………………………………………………………………………………………………………………………………… 128
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-02] [ 12:23:00 ق.ظ ]
|